Aviator News nr. 18
02. oktober 2007

Steen Thomasberg sendte i søndags informationer til chatten   ...om Dimonaen. Informationerne videresendes hermed også på en News, så endnu flere medlemmer kan læse med. Vi giver ordet til Steen...

 

Dimona status

Så er det vist på høje tide at give en orientering om hvor langt vi er med Dimona anskaffelse.

 

I dag var det den oprindelige plan vi skulle have hentet den i Kalmar, men vejret har ikke vist sig fra den bedste side, så det bliver ikke til noget. I stedet sigter vi mod at hente SE-UDE på onsdag i denne uge. Christian O’Brien flyver Erik Nørskov og jeg der over i Diamond DA40, så Erik og jeg kan flyve den hjem.

 

Jeg var i går ned at flyve på den privatejede i Herning, og det gik som en leg selvom vi kun havde 500 – 600 fod at boltre sig på. Så til de Mofa piloter der syntes Dimonaen ser uoverskuelig ud, kan jeg kun sige at nok ser det sådan ud, men i kommer lynhurtigt efter det!

 

Den overordnede plan for Dimonaen ser derfor sådan ud:

 

Onsdag d. 3/10:                       Dimona kommer til EKVH

Weekenden 6-7/10:                 Omskoling af instruktører og slæbepiloter

Onsdag 10/10:                         Møde for Mofa piloter vedr. omskoling til Dimona (mail udsendes senere)

 

Herefter starter omskoling af Mofa piloter, med bookning som vi kender det fra Mofaen.

 

 

Dimona omskolingskursus 

Hvis du i dag er omskolet til Mofa, indkaldes du hermed til omskolingsmøde for Dimona onsdag d. 10/10 kl. 19:00 i klubhuset.

Mødets formål er at gennemgå de væsentlige ting ved Dimonaen som er anderledes i forhold til Mofa, for derigennem at gøre omskolingen mest effektiv. Sagt på en anden måde: vi er få instruktører og der er mange der skal omskoles, så kan vi reducere tiden på jorden i cockpittet og øge flyvetiden, så er det det vi bør gøre J

Øvrige piloter som ikke er omskolet på Mofa, men som er interesseret i at blive det, er naturligvis yderst velkomne til at deltage på mødet, og vil også kunne få en del ud af det. Når tiden og spørgsmålene skal prioriteres, bliver det dog de piloter der omskolet til Mofa, der har højest prioritet.

Mødets dagsorden er:

  • Aktuel status på implementeringen
  • Forskelle mellem, Mofa og Super Dimona
  • Præstationer
  • Næsehjul
  • Motor, brændstof, olie, køling
  • Motor og propel styring
  • Procedurer og checklister
  • Avionics
  • E.t.c.
  • Plan for hangar, brændstof m.m.
  • Praktiske forhold og kontaktpersoner
  • Evt.

Som forberedelse til mødet, vil det være en god ide at læse håndbogen og udfylde omskolingsskemaet.

Håndbog  (32MB)

Omskolingsskema.doc

Omskolingsskema.pdf

flere dokumenter...

Det kan være en god hjælp at kigge på de billeder Christian O'brien har taget af SE-UDE, når du læser manualen. Specielt i forbindelse med instrumentering og nærbilleder af motor instrumenterne. Du finder dem her http://picasaweb.google.com/steen.thomasberg/SuperDimonaSEUDE

Vel mødt til et forhåbentlig godt og spændende møde.

PS: I der deltager, må meget gerne sende mig en mail, så jeg kan blive hjemme i stedet for at prædike for mig selv, hvis der ikke dukker nogen op J

Mvh Steen

 

News Arkiv - Kalender - Instruktørvagtliste - Slæbevagtliste - Flyudlån 2007
Aviator News udsendes til klubbens registrerede e-mail adresser. Send en e-mail til sek at aviator.dk hvis du vil frameldes eller tilmeldes Aviator News  
...eller hvis du har en information at dele med medlemmerne her på Aviator News, eller hvis du mangler en information, eller noget andet...
Informationerne er mest for medlemmer af svæveflyveklubben - og kan godt være lidt indforståede - men alle er velkomne til at lytte med.

News arkivet gemmes på http://QNH.dk