Hej
Vedr. punkt 4:
 
Jeg synede T5 i dag. Der er ingen skader ud over et meget lille mærke på højre bagkant af højderoret.
Så den må flyve igen.
 
Hilsen Erik
----- Original Message -----
From: Jens Albertsen
To: chat@aviator.dk
Sent: Tuesday, May 22, 2007 9:35 PM
Subject: Fw: Status Fly

 
Hej
 
Vedr. pkt. 10.
 
Der er ingen over-ansvarlig for Mofaen. Alle brugere holder øje, og når det er tid for eftersyn, bliver det meddelt på chatten - så møder de, der har tid og lyst, op og laver arbejdet.
 
Det har fungeret rigtig godt indtil videre, men det er da et spørgsmål, om det også vil virke fremover, nu hvor mofaen indgår i den almindelige skoling, og eftersynene derfor kommer endnu hyppigere. Måske vil de almindelige brugere og de få kontrollanter og motorfolk, vi har, få en opfattelse af, at der drives rovdrift på dem - nogle vil slet ikke have nået at være i luften mellem to eftersyn.
 
Om det går sådan eller ej, vil vise sig. Hvis det gør, må der jo findes ud af et eller andet.
 
Før turen til Thisted i søndags og før lidt flyvning i nabolaget havde den 58 starter, 23 tachotimer og 53 flyvetimer tilbage, så det varer lidt endnu, inden næste eftersyn.
Til den tid skal der også kigges på halehjulet. Det går efter sigende for stramt i sit nye leje.
 
Hilsen Jens
 
 
----- Original Message -----
From: Stefan Pielmeier
To: chat@aviator.dk ; Anders M. Andersen ; eriknoerskov@stofanet.dk ; Fam. de Vos ; Flemming Kristensen ; Ferslev El v/Finn Hebsgaard ; Hans Christian Henningsen ; Jens Albertsen ; uli@symlinux.com ; Thomas Barnholdt ; torben.oestergaard@stofanet.dk ; Bertil Borregaard ; jensdyrskjoet@ofir.dk ; LarsDyrskjoet@ofir.dk ; Elias Rössel ; Santiago Teodoro Garcia Scorpaniti ; Søren Aagaard Wistisen ; marientorp@get2net.dk ; Nicolai Sten ; Lasse Halkjær Pedersen ; Michael Boserup ; Nicolai Larsen ; Aage Dollerup ; Lars Hestehave ; morten elmeros ; Tommy Nyby Jørgensen ; Anders M.F
Sent: Tuesday, May 22, 2007 8:41 PM
Subject: Status Fly

 
Hej,

1) erstatnings dele til Duo (Motor) er på vej, jeg har snakket med Schempp Hirth i dag; Motoren må ikke bruges indtil videre
2) LS4a klargørelse (Hut beslag): Anders vil se om Nicolai kan tager det over at kontakter dem den kan svejse det (Erik Nørdskov siger:
Jeg vil anbefale, at i kontakter Finn Schou, FO Flyservice i Herning. http://www.fofly.dk/index.htm)
3) SF34: den skal være klar torsdag i denne uge men der er ikke nogen den har meldt sig til at hente den :-( ved Dan Glide. Hvem kan hjælpe med det (eleverne med bil?)
4) LS4b (T5): er grounded efter en skade med golf vogn: hvem af jer materiale kontrollenterne kan se efter sideror og om vi kan/må reparer det selv eller skal sende det til Morten (Dan Glide) (måske før/når vi henter SF34; hvis vi må: frivillige søges til at hjælpe med reparatur!!
5) Batterier til fly bilver købt af Morten og skulle være der om weekenden (Morten, kan du sige til, om det passer?)
6) ASK21: food boje af wire skal stædig moteres, Morten siger at han vil gerne gøre det
7) Den gamle højdemåler af Mofaen (kunne ikke kalibreres mere) blev solgt til tyskland til €100
8) Junior reservedele til at mindre slør i krængeror: vi skal laver foto af den del vi bruger i styring, ellers får vi det ikke ... næste weekend måske
9) Hvem er vores KZ-7 expert den har styr på alt hvad der skal gøres og hvornår (jeg aner næmlig ingenting om den)?
10) Hvem er vores Mofa expert
den har styr på alt hvad der skal gøres og hvornår (jeg aner næmlig ingenting om den)?
11) LS6c: tipper forventes stædig begyndelsen af Juni og hentes måske med hjælp af Erik Nørdskov
12) Jeg har købt kasser til 10DKK hver så vi en til hvert fly når de er i vinter vedligehold (står på Kemi skab)
13) hvad skal der ske med den gamle baby vi ejer? Skal vi ikke forsøge at får den ud? Hvem har kontakter til veteranclub og kan sørge for at den hentes? Eller skulle vi prøve at sælge den (men den tæller ikke i de 3 fly de blev besluttet til generalforsamling ;-)? Send mig jeres mening.

Venlig hilsen,
Stefan.
 
-- 
------------------------
Stefan Pielmeier
email:stefan@symlinux.de