----- Original Message -----
From: Morten Grosbøl
To: chat@aviator.dk
Sent: Saturday, December 20, 2008 12:21 AM
Subject: Re: Skoleflyvning 2008

 
Hej Jesper
Det fremgår af referatet fra betyrelsesmøderne, at der flyves onsdag aften og lørdag, medens referatet fra instruktørmødet udtrykkelig taler om lørdag formiddag og at spilvagten har fri kl. 13. Jeg lagde mest vægt på instruktør-referatet, fordi det var mest detaljeret. Sorry! Men det glæder mig da, at have taget fejl, især til den side.
Altså, at der alligevel bliver ca enogenkvart dags skoling.
Fra min side går øvelsen nu lige så meget ud på at få inddraget alle S-piloter i arbejdet som spilvagter, hvilket vil lette instruktørgruppen, som vi i dag lige så ofte finder i spillet som i luften.
Og så er jeg overbevist om, at det bliver meget nemmere for såvel instruktører som S-piloter at dukke op i klubben, for når man først har opfyldt sin "norm", er der så at sige frit slag på alle hylder, og man kan komme uden at blive "shanghajet" til et eller andet, man bestemt ikke havde tænkt sig.
Det er ikke alle der er lige gode til at sige fra.
Jeg er selvfølgelig enig i mødepligten, men meget kunne klares med en bedre kommunikation. Hvis alle implicerede havde navn og telefonnumre stående på hjemmesiden, ville det være en smal sag at advisere de indblandede, så lange, unødvendige køreture til pladsen kunne spares.
Det er stort set kun at blive enige om,  hvis ansvar det er, at underrette alle deltagere og hvornår det skal ske.
Det ville helt sikkert, som du antyder,  være dejligt med nogle aktiviteter, som elever også kunne deltage i om søndagen, for når jeg ser frem mod 2009, som jeg som sagt havde glædet mig til, ser jeg en masse søndage, hvor den vildeste udfordring bliver at lave kaffe i klubhuset!  
MVH
Morten
 
----- Original Message -----
From: jesper mølbak
To: chat@aviator.dk
Sent: Friday, December 19, 2008 9:46 PM
Subject: Skoleflyvning 2008

 
Hej Morten
 
Blot lige en lille korrektion. Der skal stadig skoles HELE lørdagen.
 
Derefter
 
Et meget væsentligt argumet ved flyvning onsdag er at det KUN handler om elever. Typisk vil der være 3-4 elever der har fuld og hel opmærksomhed fra instruktørens side.
 
Det kan give mere fokus og koncentreret skoling, ligesom der er mulighed for at B eleven får fokuseret skoling, for han er en del af holdet. Netop den styring vi ønsker ind over skal være med til at sikre dette.
 
Ofte ser vi at en søndag går med mange andre ting for instruktøren og fokus forsvinder fra eleverne, som regel ubevidst. Du har selv nævnt, at hvis vejret er dårligt trækker man kaffen lidt og så er vi lige vidt.
På en onsdag er fokus rettet mod skoling og intet andet så der kommer vi i gang!
 
En behagelig bivirkning er at der sker noget på pladsen en ekstra dag om ugen. Dermed er der måske nogen, der kommer forbi og får en termik tur om eftermiddagen, for de kan jo lade spillet stå ude. Og alene det med at man ikke skal rydde op efter sig kan sikkert lokke nogen :-)
 
For instruktøren er der en lille fordel, da han får (mulighed for) flere weekend dage til egen flyvning. Tag mig selv, der har ca. 8 vagter og et par dage til s kontrollant virksomhed. Jeg får ihvf mulighed for ca. 4 ekstra weekend dage, hvor jeg kan flyve selv og det er faktisk 50% mere i forhold til det jeg har i dag! Det betyder at jeg ikke er helt lost, hvis der er regnvejr den dag konen har givet mig fri...
 
Søndagen skal naturligvis bruges til solo flyvning. Men tænk hvis vi kunne blive bare to instruktører mere, så kunne vi have 6-8 søndage, hvor der var klubtræning med fast instruktør i Duo... det kunne være super.
 
 
MVH
 
Jesper
 

 


 


No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - http://www.avg.com