Her er historien.

 

Kort fortalt.

Vores Dimona skulle til Sindal for at have kalibreret instrumenter. Og for at spare lidt på pengene måtte vi jo gøre noget. Så hvorfor ikke bare gøre det selv!

 

Vores første problem var at finde en trailer der var bred nok. En Dimona er 2.14 meter i mål udvendigt og det er der ikke mange der er. En standard auto trailer er kun 1,88 og det er jo langt fra nok. Vi fandt så et par stykker hos Bugge, hvor den ene var en kort model på 4 meter, hejs og det hele, men så fik vi jo problemer med udhænget. I stedet lejede vi den på billedet.

 

Den var tungere og højere men bredden var 210 og længden over 5 meter.

 

210 er jo for lidt er der nok en der tænker! Jo,- men med en remstrammer kunne vi klemme understellet sammen og så var den lige til øllet!

 

Så tirsdag aften efter lang planlægning og mange samtaler mødtes Jesper med vogn, Thomas og Nils de Vos på pladsen klokken 20 i regn og slud. Med brædder og andet godt fik vi Dimona op vognen. Så kørte vi ind i hangaren og fik maskinen spændt fast. Der var ca. 250 kg tryk på krogen, så der måtte vi jo finde på noget. En stor solid trækasse blev fyldt med 6 poser cement og så sat i bagenden af vognen. Så passede vægten og da Dimona og 150 kg cement kun vejer ca. 600 kg i alt var der ikke noget problem for vognen måtte tage 2,5 tons! Sådan stopper man ikke en flok svæveflyvere…

 

Thomas har jo stort kørekort, så det med en tung trailer gør ikke noget. Han overnattede på pladsen og Nils og jeg kørte hjem. Næste morgen klokken 07.00 drog Nils og Thomas mod Sindal, hvor de var til klokken 9. Her var man overrasket over der kom en kunde med en Dimona…. Så der havde Christian fået lavet en god aftale L Nå,- de gode mennesker hjalp os og vi har fået papir på dyret, så vi kan få den indregistreret hos SLV.

 

Efter hjemkomst mødte Aage Dollerup op og hjalp med at læsse Dimonaen af. Så blev den lige vasket for vejsalt og vognen afleveret i Aalborg.

 

Se sådan har klubben sparet et par tusinde kroner og vi andre fået er par aftener til at gå.

 

Fortsat god vinter

 

 

Mvh

 

Jesper Mølbak