Aviator
News nr. 76
<<forrige
næste>>
10. marts 2010
Vi havde en god generalforsamling, med en seriøs debat om især økonomi og kontingent. Det endte med at budget og takstblad blev vedtaget som udsendt før mødet på linket dokumenter generalforsamling 2010
Klubposter efter valgene:
Formand:
Erik Nørskov
Kasserer:
Mogens Beltoft
Sekretær:
Jørgen Lund
Mogensen
1. bestyrelsesmedlem: Bjørn
Bæhr-Larsen
2. bestyrelsesmedlem: Ole Munk
Riberholt
3. bestyrelsesmedlem: Nils de Vos
4. bestyrelsesmedlem: Bjarne Jacobsen
1.
Suppleant:
Alf Søe-Knudsen
2.
Suppleant:
Niels Jørgensen
1.
revisor:
Gert
Frikke
2.
revisor:
Frank
Sandeløv
Revisorsuppleant:
Johannes
Kjær
Billeder fra forsamlingen, incl. syn af spritny LS10
Hjemhentning af OY-RIX (Johans beretning nåede af forskellige internetgrunde ikke ud før generalforsamlingen - men her kommer den)
Turen startede torsdag morgen kl. 03:30 hvor jeg
samlede Nils de Vos op på parkeringspladsen ved Shell/ Haverslev. Vi
kørte i mørket mod Tyskland, og lidt syd for grænsen hold vi en kort
pause, hvorefter Nils overtog rattet. Kort efter kom vi ind på en
strækning hvor det viste sig at der var isslag. Uden varsel begyndt
bagenden på bilen at skride ud. Først til venstre, så til højre for til
sidst at tage 2 hele fuldkredse og stoppe ved et par gange at ramme
bolværket. Det gav et par buler i bilen, og bagerste kofanger og
glasset i højre baglys blev smadret. Men vi var jo et par Aviatører med
en mission, så efter at have besigtiget skaderne og vurderet at det nok
gik an at fortsætte, kørte vi videre til Spindelberger i snegle tempo.
Knap en time forsinket ankom vi kl. 11 til Cobra/
Spindelberger, hvor de var glade for at se os. Vi kunne forstå at de allerede
havde bygget traileren for 1½ år siden, så nu ville de gerne have den af vejen.
Dog måtte vi vente på de først vaskede den, da den i løbet af ventetiden var
blevet temmelig mug-grøn at se på. Med den nyvaskede trailer på slæb forsatte vi
til DG-fabrikken i Bruchsal v/Karlsruhe.
De gik straks i gang med at tilpasse traileren til flyet, så
den kunne pakkes. Dog viste det sig at det ikke var muligt at montere 15m
winglets i traileren. Efter at 3 ingeniører og en maskinmester havde kloget sig
en del på det, viste det sig at vores LS-10 havde fået den ny version winglets
som blev udviklet for 1 år siden. Men da traileren jo var 1½ år gammel, passede
den til den ældre version. Enden på miseren blev at vi måtte køre tilbage til
Spindelberger med 15m winglets på bagsædet, og vente til næste morgen for at få
Cobra til at rette traileren. Så vi kørte tilbage til Erdemünde, smed traileren
foran Spindelberger og kørte på et nærliggende hotel, fik en enkelt fadøl og
gik på hovedet i seng. Næste morgen stod vi tidligt op og kørte til
Spindelberger for at sikre at de arbejdede fra morgenstunden på traileren.
Ved 10:30 tiden var den klar, og vi kunne sætte snuden hjem
mod Danmark. Køreturen op gennem Tyskland foregik i strålende solskin. Der var
nærmest forår i luften, og pæne cumulusser sejlede rundt på himmelen. Ved
grænsen blev det dog hverdag igen, og vi røg ind i en forrygende snestorm, og
måtte igen snegle os af sted i tæt snefygning. Denne gang dog uden materiel
skade J. Kl. 19:30 blev OY-RIX
stillet ind i hangaren på EKVH. Nu mangler vi blot at få den kørt igennem SLV’s
papirmølle så vi kan komme til at nyde denne fantastisk flotte
svæver.
Når I alle møder op til generalforsamlingen kan I gå over i
hangaren og nyde synet.
Mvh Johan Frey