Aviator
News nr. 104
<<forrige
næste>>
15. januar 2012
Den kommende svæveflyvefusion
Der
afholdtes et fælles
bestyrelsesmøde imellem de to klubber torsdag aften 12.
januar 2012. Uddrag fra referat...
"...Der
var enighed om, at det er en god idé og vejen frem, at de to klubber
lægger sig sammen, og at det sker med fremtidig flyvning mv. på/fra
EKVH.Der
var enighed om, at Aero Sports medlemmer er velkomne til at flyve fra
EKVH i Aviators materiel fra sæsonstart 2012, og omvendt Aviators
medlemmer er velkomne til at flyve fra Ferslev i Aero Sports materiel, således at vi
reelt laver en glidende overgang med flyvning mv.Der
var enighed om, at det fremtidige regelsæt (vedtægter, flyvereglement
mv.) er Aviators nuværende, fordi det er det mest praktiske, fordi det
er tilpasset EKVH og de faciliteter og begrænsninger, der
er der..."
Newsredaktøren
(som var forhindret i at deltage)
kan efterfølgende læse - fra begge klubber - at der var en rigtig god
stemning på bestyrelsesmødet. Og med stor tillid til, at det vil lykkes
at fusionere de to klubber, og finde det bedste fra begge klubber til
en fælles fremtid.
LS6
Lars
Brodersen gav os følgende update om LS6...
LS6’eren
kommer desværre ikke ud
at flyve, før der er udført omlakering af
flaps, højderor, haleplan og sideror, har materielkontrollanterne
beluttet. LS6’erens flaps blev afmonteret i går onsdag d. 11. januar og
lagt i transportvognen sammen med resten af flyet. Når Morten
(DanGlide) er tilbage fra ferie om en uges tid, bliver LS6’erens kørt
hen til ham, og han vurderer, om han kan udføre den krævede omlakering
af flaps, højderor, sideror og haleplan. Han mener, at han kan udføre
arbejdet, og at det kan gøres for ca. 35.000 kr. Men han skal lige have
lejlighed til at se emnerne og måle/veje og vurdere. Og så vil det vise
sig, hvornår han i givet fald kan udføre arbejdet. Hvis Morten ikke
ønsker at udføre arbejdet, skal i hvert fald flapsene (det er de mest
kritiske og vanskeligste) til fabrikken (DG) i Tyskland.
Spændende, som man siger.
Nattøj til flyene"Status på nattøjet: alle fly har nu hver deres eget hele sæt nattøj, og der er navn på det! Undtagelsen er LS10’eren, som må gå rundt med måsen bar – indtil videre. Der er dog planen i gære om at gøre noget ved det, så den også kan pakkes pænt ind."